Salgsbetingelser

Salgsbetingelser

Oppdatert 15.03.2024

Boklibris.no selger i hovedsak brukte bøker.

Alle bøker er merket med en tilstandsrapport. Denne finner du på produktsiden.
Du er selv ansvarlig for å ha lest rapport om bøkenes tilstand.


Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no

 

1. Reklamasjon
2. Retur
3. Valg av porto/Ikke "hentede" pakker
4. Hente i Brandbu
5. Valgfritt leveringssted
6. Forsikring av pakke
7. Om bøkene
8. Cookies
9. Sending til Sverige/Danmark


1. Reklamasjon

Du kan reklamere på din ordre.

Betingelsene er:

- Du kan angre på kjøp, uten å oppgi noen grunn
- Du kan angre på delkjøp, eller på hele kjøpet
- Du må gi skriftlig beskjed innen 2 dager etter at bøkene er mottatt
- BokLibris.no refunderer deg pengene så snart vi har mottatt returbøkene.
- Ved retur krediteres ikke utgifter til reell porto/emballasje. Rabatter trekkes fra.
- Porto ved retur betales av kunden.

- Ved reklamasjon grunnet feil og mangler på produkt dekker Boklibris postkostnadene
- Returbøker må pakkes godt slik at de ikke blir skadet av Posten
- De må returneres i samme stand som da de ble kjøpt
- Vi sender returlapp på E-post, som du kan feste på pakken.

 

2. Boklibris godtar ikke returer som ikke er avtalt.
Vennligst kontakt oss på E-post kontakt@boklibris.no eller telefon 45850166.

Porto ved retur betales av kunden.

Ved betaling reserveres beløpet fra din konto. Når pakken sendes fra oss trekkes beløpet. Kan ikke din ordre leveres, slettes reservasjonen, og pengene er tilbake på din konto.
Ved betaling via Klarna gis 14. dagers reklamasjonsrett. https://www.klarna.com/no/vilkar/

Kommer din pakke/dine pakker til hentested (Post i butikk) mottar du SMS om dette. Har du flere pakker, kommer flere SMS med noen sekunders mellomrom.
Vær oppmerksom på at kun sist mottatte SMS vises på din telefon. Du må da se (skrolle) opp for å se andre hentemeldinger på telefonen.
Du kan også se all informasjon ved å klikke på link til sporing i E-post fra oss.

 

3. Valg av porto/Ikke hentede pakker
Du velger selv hvilken leverandør du ønsker at vi sender din ordre med.
Du velger også om pakken skal leveres i postkasse, til hentested eller automat.
Hvis du velger postkasse, må du se til at postkassa er tømt på postdag.
Passer ikke en pakke i postkassa, leveres den på dør eller sendes til hentested.
På grunn av ekstra kostnader for slike tjenester, må vi prøve å unngå at dette skjer.
Velger du ikke sendemåte, velger systemet alltid billigste løsning.
Pakker til automat eller hentested må hentes snarest. Se mottatt SMS.
Dersom din pakke ikke blir hentet på hentested, og derfor returneres til BokLibris, bortfaller ikke faktura.
Det samme gjelder dersom kunde har lagt inn feil adresse, og pakken returneres til BokLibris.

Du er selv ansvarlig for at pakken hentes på hentested innen fristen.
Pakker som kommer i retur til Boklibris blir kansellert, og bøkene blir lagt tilbake i nettbutikken. Betalt beløp blir kreditert, men reelle kostnader til forsendelse (frem og tilbake) blir trukket fra før refusjon.
Ved kansellering av returnerte uhentede pakker trekker vi kroner 50,- ved refusjon av ordre.
Ønsker du at vi sender pakken på nytt, må du betale ny porto pluss kroner 50,- i gebyr.
Ny porto er den reelle porto vi betaler, ikke den rabatterte porto som fremkommer i nettbutikken.

Har du bestilt bøker med "henting i Brandbu" må bøkene hentes inne to måneder. Etter dette kanselleres ordre. Betalt beløp refunderes ikke.

4. Hente ordre i Brandbu

Butikken i Brandbu holder åpent alle hverdager.
Se åpningstider HER.
Har du bestilt bøker, og valgt "hentes i Brandbu", kan du avbestille din ordre.
Du mottar en E-post så snart din ordre er plukket og klar til henting.
Hentes ikke ordre innen to måneder, slettes den. Betalt beløp refunderes ikke.

5. Valgfritt hentested:

Registrer deg på PostNord.no eller Posten Norge og spor/styr/ velg utleveringssted.

Passer ikke pakken innunder valgte leveringsalternativ, velger vi det som stemmer best med pakkens størrelse og leveringsadresse.

6. Forsikring/erstatning av ødelagte eller bortkomne pakker
Vår avtale med Postnord og Posten dekker skade på eller erstatning av forsvunne pakker som leveres til hentested/automat. 
Pakker til postkassa, som blir ødelagt eller forsvinner, dekkes ikke.
Vleger du "Liten pakke til postkassa" dekker Boklibris AS skade på pakke. Velger du "Brevsending" dekkes ikke skader/savnet pakke.

 

7. Bøkene, informasjonen om dem og garantier

BokLibris.no selger bruktbøker. Av og til kan det forekomme eselører, bretter, rifter, understrekinger, notater og flekker inne i selve boka. Dette er å forvente i brukte bøker, og det gis ingen garanti mot det.

 

8. Cookies

Boklibris AS er behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger. Boklibris AS kan, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at vi skal kunne gjennomføre forpliktelser etter avtalen mellom oss og kunde.
Kundens personopplysninger vil kun bli utlevert til tredjepart hvis det er nødvendig for at nettbutikken skal få gjennomført avtalen med kunden, eller i lovbestemt tilfelle.

 

9. Sending til Sverige eller Danmark

Ønsker du at vi sender bøker til din adresse i Sverige eller Danmark gjelder egne betingelser.
- Vi tar ikke ansvar for leveranse av pakker i Sverige eller Danmark.
- Så snart din ordre er sendt fra oss, fraskriver vi oss alt ansvar for skader, levering og bortkomne pakker. 
- Toll og avgifter som tilkommer pakker til Sverige eller Danmark må betales av kunde/mottaker av pakke.
- Ønsker du å returnere bøker, må du selv dekke alle utgifter.

- Kommer pakken i retur grunnet feil adresse eller annet, trekkes våre utgifter fra (porto tur/retur) før refusjon. Et gebyr på kroner 50,- (NOK.) trekkes også fra.

 

NB. Vi har ikke mulighet til å tilpasse levering etter mottakers bursdag, ferie o.l.
Når du legger inn en ordre sendes den med første mulige postsending.
Ønsker du en senere levering, vent med å bestille.

Har du bestilt bøker med levering til en annen person. Husk å informere mottaker. Vi erfarer at uventede pakker blir returnert, da mottaker tror det er sendt feil. Returnerte pakker blir ikke sendt på nytt uten at kunde betaler ny porto.

Har du allerede lagt inn en ordre, og ønsker flere bøker i samme pakke?
Legg gjerne inn kommentar på ordre nummer to, men vi kan ikke garantere at vi får gjort