Søk blant over 120.000 bøker

Her vil vi legge inn svar på de vanligste spørsmål

Finner du ikke svar på ditt spørsmål her? Ta kontakt: kontakt@boklibris.no

Har dere lærebøker/pensum-bøker?

Nei. Det er så mange andre som selger skole/studiebøker, så det holder vi oss unna.

Har dere sluttet å sende bøker til andre land?

Nei. Vi sluttet en periode, men da det var så mange som savnet dette har vi igjen begynt å sende bøker til andre land.

Hvordan avgjør dere pris på bøkene?

Vi "googler alle boktitler før vi registrerer dem.
Da ser vi om bøkene er tilgjengelige hos andre, og hvilket prisnivå bøkene ligger på.
Boklibris.no skal alltid være billigere enn andre nettbokhandlere.
Finner vi lett bøkene, har vi et vektsystem som kalkulerer hva vi må ha for å gå i pluss.
(bok + utgifter til emballasje og porto)
er boka vanskelig eller umulig å få tak i, finner vi vår egen pris.

 

Kan jeg ringe inn min ordre?

Ja, det kan du. Du kan ringe inn din ordre på telefon 45 85 01 66. 
Da vi har blitt lurt for mange ganger, sender vi nå ikke pakker med faktura direkte fra boklibris AS. 
Vil du bestille via telefon/E-post må du betale via Vipps, før din pakke sendes.
N.B. Husk at din Vipps må være mottakelig for "faktura" fra bedrift.

Når sendes pakken min?

Postbilen henter pakker hos oss hver dag (mandag til fredag) klokken 11:00
Du mottar en E-post når pakken er sendt

- Når er det åpent i Brandbu?

Se åpningstider her.

 

- Jeg prøver å bestille, men får beskjed om at E-postadressen min allerede er i bruk...

Hvis du tidligere har opprettet en bruker, og handlet i butikken, må du logge deg på med E-post og kode. Du kan klikke på "Glemt passord" for å få tilsendt nytt.
Hvis du ønsker, kan vi slette din bruker. Da tar du kontakt med oss.

 

- Jeg har ventet lenge nå, hvor er pakken min?

Den dagen vi sender din ordre vil du motta en E-post som forteller at din pakke er sendt. Du finner et sporingsnummer i denne E-posten. Klikk på dette, og se hvor pakken befinner seg. Har du bestilt en liten pakke, som passer i postkassa, skal pakken leveres der. Har du bestilt en større pakke, vil du få en SMS når pakken kan hentes på butikken. Mange, som har valgt "Digipost", får melding om pakker der. Har du fortsatt ikke mottatt pakken din etter en uke, vil vi gjerne høre fra deg. 

 

- Jeg søker, men finner ikke boka...

Når du søker etter bøker eller forfatter må du bruke riktige tegn. Ø eller Ö kan gjøre en forskjell. Æ eller Ä osv.

I forfatterens navn setter vi alltid punktum etter initialer. F.eks: P. D. James. Ikke P D James. Dette hjelper søkemotoren til å finne riktig forfatter, istedet for alt innhold med samme bokstaver.

Vi anbefaler bruk av enkle søkeord, gjerne de skjeldneste. Vil du finne bøker av Knut Hamsun, er søkeordet Hamsun bedre enn søkeordet Knut. Leter du etter en bok om Brandbu, kan du skrive Brandbu istedet for bokens tittel. o.s.v.

Finner du ikke boken du søker kan dette skyldes at vi ikke har den på lager, eller at søkeordet er svakt.

Du kan alltid ringe oss på telefon 45850166 eller sende en E-post til post@boklibris.no  

 

- Jeg vil betale bøkene mine med Vipps, men får det ikke til.

Når du vil betale med Vipps, handler du på vanlig måte.

Når du kommer til kassen, velger du Vipps, og taster inn mobilnummeret ditt.

Deretter må du inn i Vipps-appen på mobilen din og godkjenne beløpet. Handelen vil nå gå igjennom, hvis du har nok penger på konto.
N.B. Første gang du handler med Vipps i en nettbutikk, må du aktivere Vipps for dette. Info om Vipps finner du på Vipps.no.

Et alternativt valg er kort eller Faktura.