Oppdatert 20.09.2023
Boklibris.no selger i hovedsak brukte bøker.
Alle bøker er merket med en tilstandsrapport. Denne finner du over "Omtale".
Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no
1. Reklamasjon
2. Retur
3. Ikke hentede pakker
4. Velg levering
5. Valgfritt leveringssted
6. Forsikring av pakke
7. Om bøkene
8. Cookies
1. Reklamasjon
Du kan reklamere på din ordre.
Betingelsene er:
- Du kan angre på kjøp, uten å oppgi noen grunn
- Du kan angre på delkjøp, eller på hele kjøpet
- Du må gi skriftlig beskjed innen 2 dager etter at bøkene er mottatt
- BokLibris.no refunderer deg pengene så snart vi har mottatt returbøkene.
- Ved retur krediteres ikke utgifter til reell porto/emballasje. Rabatter trekkes fra.
- Porto ved retur betales av kunden.
- Ved reklamasjon grunnet feil og mangler på produkt dekker Boklibris postkostnadene
- Returbøker må pakkes godt slik at de ikke blir skadet av Posten
- De må returneres i samme stand som da de ble kjøpt
- Vi sender returlapp på E-post, som du kan feste på pakken.
2. Boklibris godtar ikke returer som ikke er avtalt.
Vennligst kontakt oss på E-post kontakt@boklibris.no eller telefon 45850166.
Ved betaling reserveres beløpet fra din konto. Når pakken sendes fra oss trekkes beløpet. Kan ikke din ordre leveres, slettes reservasjonen, og pengene er tilbake på din konto.
Ved betaling via Klarna gis 14. dagers reklamasjonsrett. https://www.klarna.com/no/vilkar/
Kommer din pakke/dine pakker til hentested (Post i butikk) mottar du SMS om dette. Har du flere pakker, kommer flere SMS med noen sekunders mellomrom.
Vær oppmerksom på at kun sist mottatte SMS vises på din telefon. Du må da se (skrolle) opp for å se andre hentemeldinger på telefonen.
Du kan også se all informasjon ved å klikke på link til sporing i E-post fra oss.
3. VIKTIG!
Dersom din pakke ikke blir hentet på hentested, og derfor returneres til BokLibris, bortfaller ikke faktura.
Det samme gjelder dersom kunde har lagt inn feil adresse, og pakken returneres til BokLibris.
Du er selv ansvarlig for at pakken hentes på hentested innen fristen.
Pakker som kommer i retur til Boklibris blir kansellert, og bøkene blir lagt tilbake i nettbutikken. Betalt beløp blir kreditert, men reelle kostnader til forsendelse (frem og tilbake) blir trukket fra før refusjon.
Ved kansellering av returnerte uhentede pakker trekker vi kroner 50,- ved refusjon av ordre.
Ønsker du at vi sender pakken på nytt, må du betale ny porto pluss kroner 50,- i gebyr.
Ny porto er den reelle porto vi betaler, ikke den rabatterte porto som fremkommer i nettbutikken.
4. Velg riktig levering.
Posten/Postnord fakturerer oss ekstra hvis du har valgt "Liten pakke i postkassa", men pakken ikke passer i din postkasse.
Henges pakken på døra, betaler vi et ekstra gebyr. Leveres pakken til "hentested" blir vi fakturert dobbel porto.
Blir pakken returnert blir vi fakturert dobbel porto.
Har du legt inn to, eller flere "små ordrer", kan det hende vi venter en dag mellom hver forsendelse. Dette for å sikre at dine ordrer faktisk kan bli levert i postkassa. Vi kan også velge å pakke flere ordrer i samme eske, og sende til hentested.
Har du bestilt bøker, og valgt "hentes i Brandbu", kan du avbestille din ordre.
Vi har ikke avtale med Posten/Bring da dette koster for mye. Derfor gjelder vår "sendes innen 24 timer" ikke for pakker med Posten/Bring.
5. Valgfritt hentested:
Registrer deg på PostNord.no eller Posten Norge og spor/styr/ velg utleveringssted.
Passer ikke pakken innunder valgte leveringsalternativ, velger vi det som stemmer best med pakkens størrelse og leveringsadresse.
6. Forsikring/erstatning av ødelagte eller bortkomne pakker
Vår avtale med Postnord og Posten dekker skade på eller erstatning av forsvunne pakker som leveres til hentested/automat.
Pakker til postkassa, som blir ødelagt eller forsvinner, dekkes ikke.
Vleger du "Liten pakke til postkassa" dekker Boklibris AS skade på pakke. Velger du "Brevsending" dekkes ikke skader/savnet pakke.
7. Bøkene, informasjonen om dem og garantier
BokLibris.no selger bruktbøker. Av og til kan det forekomme eselører, bretter, rifter, understrekinger, notater og flekker inne i selve boka. Dette er å forvente i brukte bøker, og det gis ingen garanti mot det.
8. Cookies
Boklibris AS er behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger. Boklibris AS kan, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at vi skal kunne gjennomføre forpliktelser etter avtalen mellom oss og kunde.
Kundens personopplysninger vil kun bli utlevert til tredjepart hvis det er nødvendig for at nettbutikken skal få gjennomført avtalen med kunden, eller i lovbestemt tilfelle.
NB. Vi har ikke mulighet til å tilpasse levering etter mottakers bursdag, ferie o.l.
Når du legger inn en ordre sendes den med første mulige postsending.
Ønsker du en senere levering, vent med å bestille.
Har du allerede lagt inn en ordre, og ønsker flere bøker i samme pakke?
Legg gjerne inn kommentar på ordre nummer to, men vi kan ikke garantere at vi får gjort dette.