Salgsbetingelser

Salgsbetingelser

Oppdatert 12.11.2024

Boklibris.no selger i hovedsak brukte bøker.
 

Vennligst påse at den adresse du oppgir er riktig og at du er registrert på denne adressen hos Posten. Feil adresse fører oftest til returnert pakke og ekstra utgifter/gebyr.

Postsending julen 2024

Vanlig daglig postgang til og med fredag 20. desember.

I romjulen hentes ordrer fredag 27. desember

Vanlig postgang igjen 2. januar 2025

Alle bøker er merket med en tilstandsrapport. Denne finner du på produktsiden.
Du er selv ansvarlig for å ha lest rapport om bøkenes tilstand.

Boklibris AS tar forbehold om feil i varelager, og vil i slike situasjoner sende ordre med unntak av bøker som ikke kan leveres.
Uleverte bøker blir refundert i sin helhet, og deler av porto vil også bli refundert hvis det synes naturlig å sende resterende bøker på en billigere måte. 


Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no

 

All kommuniksasjon fra oss, gjeldende din ordre, gis til oppgitte E-postadresse.

1. Reklamasjon
2. Retur
3. Valg av porto/Ikke "hentede" pakker/Feil adresse
4. Hente i Brandbu
5. Riktig adresse
6. Valgfritt leveringssted
7. Forsikring av pakke
8. Om bøkene
9. Cookies

10. No delivery to other countries



1. Reklamasjon

Du kan reklamere på din ordre.

Betingelsene er:

- Du kan angre på kjøp, uten å oppgi noen grunn
- Du kan angre på delkjøp, eller på hele kjøpet
- Du må gi skriftlig beskjed innen 2 dager etter at bøkene er mottatt
- BokLibris.no refunderer deg pengene så snart vi har mottatt returbøkene.
- Ved retur krediteres ikke utgifter til reell porto/emballasje. Rabatter trekkes fra.
- Porto ved retur betales av kunden.

- Ved reklamasjon grunnet feil og mangler på produkt dekker Boklibris postkostnadene
- Returbøker må pakkes godt slik at de ikke blir skadet av Posten
- De må returneres i samme stand som da de ble kjøpt
- Vi sender returlapp på E-post, som du kan feste på pakken.

 

2. Boklibris godtar ikke returer som ikke er avtalt.
Vennligst kontakt oss på E-post kontakt@boklibris.no eller telefon 22125062.

Reell portokostnad regnes mot kundens betalte porto før refusjon av returnerte bøker.
Dette vil ofte føre til fratrekk i refundert beløp, da kunden oftest betaler mindre enn reelle portokostnader.

Porto ved retur betales av kunden. Ordrer som returneres på vår regning, krediteres ikke.

Returadresse er:
Boklibris AS
Storlinna 23
2760 Brandbu

Les mer om RETUR HER

3. Valg av porto/Ikke hentede pakker/Feil adresse
Du velger selv hvilken leverandør du ønsker at vi sender din ordre med.
Du velger også om pakken skal leveres i postkasse, til hentested eller automat.
Hvis du velger postkasse, må du se til at postkassa er tømt på postdag.
Passer ikke en pakke i postkassa, leveres den på dør eller sendes til hentested.
På grunn av ekstra kostnader for slike tjenester, må vi prøve å unngå at dette skjer.
Velger du ikke sendemåte, velger systemet alltid billigste løsning.
Pakker til automat eller hentested må hentes snarest. Se mottatt SMS.
Dersom din pakke ikke blir hentet på hentested, og derfor returneres til BokLibris, bortfaller ikke faktura.

Du er selv ansvarlig for at pakken hentes på hentested innen fristen.
Pakker som kommer i retur til Boklibris blir kansellert, og bøkene blir lagt tilbake i nettbutikken. Betalt beløp blir kreditert, men reelle kostnader til forsendelse (frem og tilbake) blir trukket fra før refusjon.
Ved kansellering av returnerte uhentede pakker trekker vi kroner 100,- i gebyr.
Ønsker du at vi sender pakken på nytt, må du betale ny porto pluss kroner 50,- i gebyr.
Ny porto er den reelle porto vi betaler, ikke den rabatterte porto som fremkommer i nettbutikken.

Kommer en pakke i retur til oss fordi du har lagt inn feil adresse, refunderes beløp etter at reelle portoutgifter, avgift for feil adresse, emballasje og vårt gebyr på kroner 100,- er trukket fra. I mange tilfeller betyr dette at våre utgifter er større enn det du totalt har betalt for din bestilling. Ved bestilling mottar alle kunder en E-post der vi oppfordrer til å sjekke at oppgitt adresse er riktig. Det er ditt ansvar at de opplysninger du har oppgitt stemmer. Faktura hos tredjepart bortfaller ikke, selv om din ordre blir kansellert grunnet feilinformasjon fra deg. Denne må du betale. Kostnader som tilkommer på grunn av forsinket betaling til tredjepart er ditt ansvar.

4. Hente ordre i Brandbu

Butikken i Brandbu holder åpent alle hverdager.
Se åpningstider HER.
Har du bestilt bøker, og valgt "hentes i Brandbu", mottar du en E-post med "Kan hentes i Brandbu" når ordre er behandlet.
Etter at du har mottatt denne E-posten kan ordre ikke kanselleres. Dette fordi vi betaler gebyr til bank for både trekk og refusjon, samt at bøkene tas ut av nettbutikk og klargjøres for henting. Hentes ikke ordre innen tre uker, kanselleres ordre, men beløp refunderes ikke. Vær oppmerksom på at faktura fra klarna vil bli ståene ubetalt til fullt beløp er betalt.

5. Riktig adresse:

Den adresse du oppgir må være din registrerte adresse. Flytter du, må du melde flytting, også til Posten.
Skal pakken til en annen person, eller annen adresse enn der du bor, velger du "Leveres til en annen person" og legger inn person og adresse, eventuelt "CO".

Finner ikke posten din Postkasse, vil de returnere pakken. Gebyr/ekstra portoutgifter vil da tilkomme. 

Du kan selv velge "hentested". "Hentested" genereres automatisk etter hvilket postnummer du legger inn. Legger du inn feil postnummer, vil hentested bli etter det postnummer du har oppgitt. 

Det er ditt ansvar at den adresse du oppgir er korrekt.

6. Valgfritt hentested:

For enklere kontroll på dine pakker anbefaler vi at du registrerer deg på PostNord.no eller Posten Norge og sporer/styrer/ velger utleveringssted. Dette er ikke noe du gjøre, bare noe som gjør all håndtering av dine pakker, fra alle nettbutikker, enklere.

Passer ikke pakken innunder valgte leveringsalternativ, velger vi det som stemmer best med pakkens størrelse og leveringsadresse.

7. Forsikring/erstatning av ødelagte eller bortkomne pakker
Vår avtale med Postnord og Posten dekker skade på eller erstatning av forsvunne pakker som leveres til hentested/automat. 
Pakker til postkassa, som blir ødelagt eller forsvinner, dekkes ikke.

8. Bøkene, informasjonen om dem og garantier

BokLibris.no selger brukte bøker. Av og til kan det forekomme eselører, bretter, rifter, understrekinger, notater og flekker inne i selve boka. På de aller fleste produkter i nettbutikken finner du en tilstandsrapport som viser bokens tilstand. 

 

9. Cookies

Boklibris AS er behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger. Boklibris AS kan, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at vi skal kunne gjennomføre forpliktelser etter avtalen mellom oss og kunde.
Kundens personopplysninger vil kun bli utlevert til tredjepart hvis det er nødvendig for at nettbutikken skal få gjennomført avtalen med kunden, eller i lovbestemt tilfelle.

 

10. Delivery to other countries

Boklibris.no does not deliver to other countries.
Attempts to order with delivery to addresses in other countries,
with Norwegian postage, will not be processed. Amounts paid 
will not be refunded.

 

NB. Vi har ikke mulighet til å tilpasse levering etter mottakers bursdag, ferie o.l.
Når du legger inn en ordre sendes den med første mulige postsending.
Ønsker du en senere levering, vent med å bestille.

Har du bestilt bøker med levering til en annen person. Husk å informere mottaker. Vi erfarer at uventede pakker blir returnert, da mottaker tror det er sendt feil. Returnerte pakker blir ikke sendt på nytt uten at kunde betaler ny porto og gebyr.

Har du allerede lagt inn en ordre, og ønsker flere bøker i samme pakke?
Legg gjerne inn kommentar på ordre nummer to, men vi kan ikke garantere at vi får gjort det.